Reklámvadász bevetésen

Látott egy ötletes, vagy szörnyű reklámot? Kritikát írna róla? Véleménye van? Küldje be, kitesszük!

Együtt élünk a reklámokkal, mindenhová utánunk jönnek. Eddig ők mondták meg, mit vegyünk, mit tegyünk; itt az idő, hogy megkapják a kritikájukat. Konzumáljunk és reklámozzunk együtt!

Címkék

bkv (1) elektro (2) főzőcske (4) geek (1) helyesírás (2) kinai (2) logika (4) márka (1) merci (1) négyeshatos (3) pszicho (1) szakmai (1) t com (2) value (1) Címkefelhő

2007.08.04. 11:32 Lzooltan

Némi marketinges fejtegetés és két lerobbant Merci


A marketing egyik fontos eszköze és lehetősége a vásárlóval való közvetlen kommunikáció. Például tegyünk fel kérdést neki, ezzel egyből személyessé válik az áru, a vásárlás.
A polcra kitett áru sokkal kevésbé csábító, mint akciós társa. De ha az akció mellé társul egy szép (sokszor költői) kérdés, viszik majd a portékát, mint a cukrot.
A márkaépítésnél szintén használják a vásárlói kérdést, ám ott nem egy konkrét termékre kérdeznek rá. Jó példa erre a Media Markt "Mert hülye azért nem vagyok." mondata, ami lényegében kérdés és válasz is egyszerre.

Ezt a marketingeszközt használta a Mercedes az E-osztály reklámozásánál. A mondat minden bizonnyal hatásos, Mercik százezrei futnak az utakon, szinte hiba nélkül.
Ön E?
Az autógyártás hőskorában a Mercedes Benzt a felsőbb kategóriák egyikébe pozícionálták. Az évtizedek alatt a komoly, őszülő, érett férfiak autója lett. (Bár mostanában sajnos egyre többen a férfiasságuk hosszabbítására használják.)

A Merci a német pontosság és precizitás megtestesítője, sugallja a márkakép. Talán tíz éves lehettem, amikor a hetes út mellett láttam egy lerobbant mercit. Most, egy bő évtizeddel később ismét láttam. Kettőt is! Tényleg vége a világnak, ha már a Mercedes sem bírja a gyűrődést.

Persze, más autókból is van ennyi az út szélén. De a más autókból sok van. A Merci az meg Merci.
Íme egy anomália. Az évek alatt a fogyasztóba sulykolt márkakép néhány, látszólag jelentéktelen momemtumtól meginoghat.

Mindennapos jelenség ez. A pozitív véleményünknek nem mindig adunk hangot, de egy negatív kicsengésű esemény után egyből rohanunk billentyűzetet ragadni, hogy porig alázzuk a gyártót, kereskedőt.
Ebből a postból valószínűleg nem az marad meg a kedves olvasóban, amit az elején írtam a pozitív képről és a fogyasztói kérdésről.
Néhány sorral feljebb megemlítettem, hogy Mercik százezrei futnak, legtöbbjük hiba nélkül. Mégis, a hangsúly arra kettőre került, amelyik lerobbant. Hiába tehát a jól kitalált reklámkampány, a felépített kép nagyon könnyen összetörhet.

Kérem, ilyen tudomány ez a marketing!

Szólj hozzá!

Címkék: merci márka szakmai pszicho


A bejegyzés trackback címe:

https://reklamvadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr88132043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása